برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

فناوری جدید باعث بهبود عملکرد و مدیریت حرارت اگزینوس ۲۴۰۰ می‌شود

سامسونگ با استفاده از فناوری بسته‌بندی FOWLP سرانجام مشکلات تولید حرارت زیاد سری اگزینوس را برطرف خواهد کرد.

انتظار داریم گوشی‌های گلکسی اس ۲۴ و گلکسی اس ۲۴ پلاس برای اکثر بازارها در نسخه تراشه اگزینوس ۲۴۰۰ روانه بازار شوند. البته برای کاربران حاضر در ایالات متحده و چین، به احتمال زیاد شاهد عرضه این گوشی‌ها با تراشه اختصاصی Snapdragon 8 Gen 3 for Galaxy خواهیم بود. نسخه پرمیوم سری یعنی گلکسی اس ۲۴ اولترا نیز برای همه مناطق تنها در یک نسخه تراشه کوالکام به فروش می‌رسد.

نتایج بنچمارک‌های مختلف نشان داده‌اند که تراشه ۱۰ هسته‌ای اگزینوس ۲۴۰۰ به اندازه اسنپدراگون ۸ نسل سه قدرتمند نیست ولی به نسبت نسل‌های قبلی، عملکرد نزدیک‌تری به نماینده کوالکام خواهد داشت.

پردازنده مرکزی اگزینوس ۲۴۰۰ از یک هسته اصلی کورتکس X4 با فرکانس ۳٫۱ گیگاهرتزی، دو هسته کورتکس A720‌ با فرکانس ۲٫۹ گیگاهرتزی، سه هسته کورتکس A720 با فرکانس ۲٫۶ گیگاهرتزی و چهار هسته کم مصرف کورتکس A520 با فرکانس ۱٫۸ گیگاهرتزی بهره می‌برد. با بهره بردن از پنج هسته پردازشی و مشکل قدیمی تولید حرارت زیاد تراشه‌های اگزینوس، مسئله مدیریت حرارت را شاید بتوان مهم‌ترین چالش سامسونگ در توسعه تراشه اگزینوس ۲۴۰۰ دانست.

حالا اما براساس جدیدترین گزارش منتشر شده، وبسایت خبری کره‌ای EDaily ادعا کرده که سامسونگ فاندری به تازگی آغاز به استفاده از فناوری بسته‌بندی FOWLP کرده است که در اکثر تراشه‌های پرچمدار بازار به کار رفته است. برای مثال، فناوری FOWLP در حال حاضر توسط شرکت TSMC استفاده می‌شود تا عملکرد و میزان تولید حرارت تراشه‌ها را بهبود بدهد.

این فناوری بسته‌بندی پیشرفته نه تنها باعث کاهش تولید حرارت سخت‌افزار می‌شود بلکه اندازه تراشه را نیز کاهش می‌دهد. در مقایسه با فناوری FC-BGA، تراشه‌های با فناوری FOWLP تا ۴۰ درصد کوچک‌تر، تا ۳۰ درصد نازک‌تر و تا ۱۵ درصد قوی‌تر هستند.

با توجه به این موضوع، سامسونگ برای تراشه اگزینوس ۲۴۰۰ از فناوری FOWLP بهره خواهد برد تا عملکرد و میزان مصرف انرژی آن را بهبود ببخشد. به علاوه، گزارش شده تراشه اختصاصی غول فناوری کره برپایه نسل دوم فرآيند ۴ نانومتری سامسونگ (4LLP) توسعه داده خواهد شد.

سامسونگ امید دارد با تراشه اگزینوس ۲۴۰۰ بار دیگر بازار تراشه‌ گوشی‌های هوشمند بازگردد و جایگاه خود به عنوان یکی از تولیدکنندگان تراشه را باز پس بگیرد. البته سامسونگ با استفاده از تراشه اختصاصی خود مقداری در هزینه‌های خود نیز صرفه‌جویی خواهد کرد.

ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

حساب کاربری

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم